Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@21:37:10 GMT

پرونده هنرهای تجسمی و اقتصاد پویا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۴۶۳۱

پرونده هنرهای تجسمی و اقتصاد پویا

خبرگزاری میزان- فروش هنرهای تجسمی و مقوله اقتصاد هنر از جمله مواردی است که به واسطه گرانی دلار و وضعیت معیشتی مردم دچار تغییرات چشمگیری شده است.

خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان در طول تعطیلات نوروزی با هدف بررسی عوامل تاثیرگذار در فروش آثار هنری از نگاه هنرمندان، گالری‌داران و کیوریتورها به نقطه نظرات فعالان این حوزه پرداخته است که لینک آنها بدین شرح است:

فرهنگ اهدای اثرهنری بین عموم مردم جا نیفتاده است/1

دوعامل در فروش آثارهنری تاثیرگذرااست/2

نسل جوان راحت طلب هستند/هنرنگارگری هیچ وقت کهنه نمی شود/3

ابعادکوچک تروقیمت پایین افزایش فروش هنری را به دنبال دارد/4

فرهنگ‌سازی و ایجاد فضای مناسب در گالری‌ها از عوامل تاثیرگذار در فروش آثار هنری هستند/5

موقعیت‌جغرافیایی‌گالری‌در‌فروش‌بیشترآثارهنری‌موثراست/6

فروش آثار هنری برای هنرمندان بزرگترین دغدغه است/7

سه عامل روی خرید و فروش آثار هنری تاثیرگذار است/8

هنرمندبنابرنیازش آثارراقیمت‌گذاری می‌کند/10

کاهش قیمت کارهنری کار آسان نیست/9

اعتباردهی و اعتمادسازی فروش آثار هنری را افزایش می‌دهد/11

فرصت‌تجلی‌یافتن‌ارزش‌هنرروبه‌افزایش است/12

فروش آثار هنری به چهار فاکتور بستگی دارد/13

فعالیت‌هنرمندوبرگزارکننده‌نمایشگاه‌ در‌ فروش‌آثارهنری‌موثر است/14

فروش‌آثارهنری‌به‌نگرش‌هنرمندو اقتصادجامعه‌وفعالیت‌نهاد‌های‌حکومتی‌بستگی‌دارد/15

تبلیغات‌و‌اطلاع‌رسانی مهم‌ترین عامل‌درفروش‌آثارهنری/ گالری‌داران هنرمندشهرستانی‌را‌معرفی نمی‌کنند/16

هنر باید به میان مردم برود/ مردم بجای خرید گل پلاستیکی اثر هنری کادو بدهند/17

 

انتهای پیام/

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هنرهای تجسمی گالری گالری گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اتمام نمایشگاه آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «بر فراز دشت»، نمایشگاه آثار رضا مافی هنرمند خوشنویس و نقاش ایرانی به کیوریتوری محبوبه کاظمی در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز به کار می‌کند.

این نمایشگاه که به همت نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی اسلامی ترانه باران برگزار می‌شود، برگزیده‌ای از آثار، لوازم و مجموعه شخصی زنده یاد رضا مافی را در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش خواهد گذاشت.

رضا مافی هنرمند نقاش و خوشنویس و از پیشگامان هنر معاصر ایران است. او از نخستین هنرمندانی است که در دوره معاصر به خلق نقاشی‌خط پرداخت. او در مشهد و در خانواده‌ای اهل هنر زاده شد، برادر بزرگترش، محمد مافی نقاش بود. رضا مافی از کودکی قلم به دست گرفت سپس خوشنویسی را نزد جلال‌الدین اعتضادی آموخت و در سال ۱۳۴۳ در انجمن خوشنویسان ایران، نزد حسین میرخانی آموختن خوشنویسی را ادامه داد.

نمونه‌ای از آثار رضا مافی که در سال ۱۳۵۱ خلق شده است

رضا مافی از مکتب سقاخانه تاثیرگرفته بود و سعی داشت آثار خوشنویسی خود را به نقاشی نزدیک کند. برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی آمیخته با خط او در گالری سیحون نقطه عطفی در تاریخ این هنر به شمار می‌رود چرا که برای نخستین بار خوشنویسی سنتی با شیوه‌های نقاشی مدرن تلفیق می‌شد. مافی که هم خوشنویس بود و هم نقاش، از ترکیب این ۲ هنر راهی نو و شیوه‌ای جدید در هنر معاصر ایران پدید آورد که تا به امروز ادامه پیدا کرده و پیروان فراوانی دارد. او همچنین به دلیل علاقه به گچبری مساجد به تولید آثار حجم و برجسته نیز پرداخته بود. مافی در سال ۱۳۶۱ در اثر حادثه سقوط از روی اسب در گذشت.

مافی بر آن شد تا پتانسیل مستتر در سیاه‌مشق‌نویسی و نمایان کردن توان زیباشناختی نستعلیق ایرانی را در مسیری متفاوت از هنرمندان هم‌نسلش که با موتیف خط کار می‌کردند، به سطحی تازه، ارتقا بخشد و در این راه موفق بود و توانست هوایی تازه به جهان هنر نوگرای ایرانی بدمد و آن را غنی‌تر سازد.

این هنرمند در طول زندگی کوتاه خود تعداد قابل توجهی آثار سیاه مشق آفرید. او در این روش فرم‌های بدیع و جدید را با استفاده از قلم نی و مرکب (بدون قلمو) بر روی بوم می‌نوشت. مافی با تسلطی که بر شیوه‌های مختلف خوشنویسی چون نستعلیق، شکسته، ثلث، تعلیق و رقاع و اجرای آنها بر روی بوم داشت، توانست زیبایی نهفته در سیاه مشق نویسی را آشکار و روحی تازه در آن بدمد.

نمایشگاه «بر فراز دشت» نیز در حالی به پایان رسید که طی ۴۳ روز برپایی، بیش از ۳۷ هزار نفر به‌صورت انفرادی و نیز در قالب گروه‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و هنری از این نمایشگاه دیدن کردند. همچنین بیش از ۱۴۰ بازدیدکننده خارجی هم با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران از آثار نمایشگاه «بر فراز دشت» بازدید کردند.

کد خبر 6099636

دیگر خبرها

  • آمارسازی فروش به نفع سینمای مستند نیست/ نشانی غلط ندهیم
  • غزه در هنرهای تجسمی
  • نگاهی به یک نمایشگاه هنری قرآنی/ مسؤولیتی که امید را زنده می‌کند
  • بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌های ارز دیجیتال
  • آثار رضا مافی به موزه هنرهای معاصر می‌رود/نمایش برگزیده‌ای ازآثار
  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • خوشنویسی ایران نیاز به حمایت دارد/ تاثیر بخش خصوصی در چرخه اقتصاد
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • معرفی رییس شورای سیاستگذاری دوازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران
  • مدل جدید اعتبار سنجی بانک ها برای دریافت وام ؛ خلافی خودرو هم تاثیرگذار شد؟